tisdag 4 januari 2011

Ridlektion på Dusty!

Idag red jag lektion för Birgitta. Tränade på att rida honom i form och att verkligen fortsätta trots att han satte sig på tvären ibland. Jag blir både lite frustrerad och full i skratt för jag märker att han bara testar mig... Håller jag ut så lägger han av efter en stund och går jättefint =) Åh vad jag är glad att jag hittat en häst som Dusty!


Här är en bild på oss efter lektionen. Tvingade min ridlärare att fotografera! Måste också tillägga att jag är helt mör i kroppen efter lektionen, Birgitta kör hårt med en! Men det gillar jag för då lär jag mig något! Känner tyvärr att jag inte direkt lärt mig något de senaste gångerna jag ridit lektion på ridskola utan det har mest varit för att få testa mina nya kunskaper på hästar som inte är lika "lätta" att rida bra. Och tyvärr så har jag inte råd att ta massor av lektioner på ridskola varje vecka så det är mycket mer givande att rida en häst. Speciellt när det är en så söt och fin (om än fjantig ibland) som Dusty <3

1 kommentar:

Sanna sa...

Är Dusty din medryttarhäst ? :)
riktigt fin (: