söndag 16 januari 2011

Dåligt väder idag

Usch... vädret idag var ingen höjdare. Det blev en uteritt för att ridhuset var bokat när jag kom ut. När jag ridit ett tag i skogen så fick jag syn på lite älgspår, och när jag fortsatt lite efter det tror jag Dusty fick lite vittring på älg eller så för han blev spänd och ville verkligen inte gå mer (helst hade han vänt och sprungit iväg). Jag fick honom att gå en bit till och sen vände vi och gick tillbaka. Underlaget i skogen var lite jobbigt med ca 10-15 cm blötsnö, men det var åtminstone inte halt vilket det var på vägen. Dusty gick på rätt bra men jag höll emot lite ibland när jag kände att han ville öka, typ när vi gick förbi läskiga timmerstockar eller läskiga snöhögar. Nåväl vi överlevde i allafall. Hoppas det blir roligare väder i veckan!

Så här fint väder ver det INTE idag :( Bild från nyårsafton 2010.
Nä, idag var det ingen höjdare :P När jag åkte från stallet var jag glad åt dubbdäcken, vägen var spegelblank i princip. Jag åkte därefter direkt till Skrefsta gård/Botkyrka ridsällskap och kollade på Stockholmscupen. Tyvärr kom jag så att jag bara hann se den sista gladöryttaren, Amanda rida. Gladö förlorade matchen men Amanda fick silvermedaljen, så bra jobbat! Sen i Stockholmscupen (där vuxna rider) så förlorade Gladö också, men där fick en av våra ryttare guldmedaljen, så det var roligt. Jag tog en hel del foton som jag ska ladda upp vid tillfälle... Orkar nog inte göra det ikväll är jag rädd men ni får klara er ;)
Sen red Izabelle en stund på sin foderhäst Rebell som jag såg för första gången, knäppte lite kort på dem också.

Och till alla dressyrtanter: Nu har jag också kollat på Solsidan! ;) Sen ikväll blir det nog att jag kollar på Pomnnyakuten också, i SVT play. Hästnörd som man är ;)

/Emma

2 kommentarer:

Desiree sa...

sv: haha aa visst e det<33 haha tack, det är hon oxå personligt, din elr dina hästar ser oxå ut att vara jättesöta <33 kram DEssie

hästblogg - klara sa...

rider du på gladö? Har tävlat där i ponnycupen :)