lördag 8 januari 2011

Ny jacka=)

Åkte till Lyckås idag för att prova ridbyxor. Det blev dock inga byxor som följde med hem, däremot en fin ridjacka från Mountain Horse! :D


Den ser nästan svart ut men är mörkt marinblå i verkligheten.


Det var nog på tiden att jag köpte en, har inte haft någon innan. När det varit kallt och jag ridit på ridskola har jag haft klubbjackan som visserligen är varm och fleecefodrad, men resåren är "för stark" eller vad man ska säga så den åker gärna upp, plus att den inte går ner över rumpan. Nu i vinter så har jag ridit i min kusins gamla skidjacka som jag ärvde när jag var liten. Den fungerar ju men är inte så snygg hehe. Så min nya jacka tror jag kommer bli perfekt.

Till en början kommer jag nog mest ha den när jag kör till och från stallet och när jag ska rida lektion eller rida i ridhuset, jag vill ju inte smutsa ner den med en gång ;) Hoppas ni också tycker att den är fin!

/Emma

1 kommentar:

Moa sa...

SV: Vad roligt att du besöker min blogg, glad tjej här :) Hoppas du följer bloggen i lång tid frammår, säg till om du glömmer namnet :) Om sadlarna har du mycket rätt i det du skrev. Hopp och allroundsadel är bättre ute för att kunna står i lätt stits i fallat hästen blir skrämd eller någt annat, dressyrsadel är väll härligt, men ibland blir läderna lite för långa för mig! Hehhe :)

//Moa