torsdag 6 oktober 2011

Provlektion på BRS: markarbete

Red på Botkyrka ridsällskap för första gången idag, vi hade markarbete och det var jättekul! Kändes dock att jag inte hoppat på typ två år tror jag haha!

Jag (Emma) och Don Pedro
Jag fick rida en häst som heter Don Pedro.. Det roliga är att han är väldigt lik Kavaljer i utseendet haha! Jag gillade honom men han "ryckte" rätt mycket med huvudet, jag frågade och han brukar visst göra det... Ska försöka se vad jag kan göra för att få honom att sluta med det när jag rider. Vid ett tillfälle i traven fick jag honom iaf att gå på tygeln flera meter, undrar vad jag gjorde då? ;)

Nåväl, vi travade och galopperade över lite bommar, orkar inte förklara så mycket för nu är jag supertrött och det är dags att sova! Det var jätteskoj i vilket fall och jag ser fram emot nästa veckas lektion då det är hoppning. Och då åker säkerhetsvästen på! :)

Det jobbiga med att rida i olika stall är att man får se till att ha olika utrustning... Har inte hittat några gaiters//shortchaps som passar så får rida utan så länge :P

God natt! /Emma

1 kommentar:

Linnéa - vinn en fleece från Schochemöhle sa...

Ta chansen och var med i en tävling på min blogg, priset är en ursnygg fleece från Schockemöhle :)
http://livetblandhastar.blogspot.com/2011/10/tavling-med-emmishopen.html