torsdag 13 oktober 2011

Hoppning 13/10-11

Ikväll var det hoppning på Botkyrka! Jag fick PG eller Pure Gold som han egentligen heter, en stor fux :) (jag älskar fuxar) Han hade tydligen lite skav så han skulle gå utan schabrak, bara padd och sadel. Kan säga att det såg lite lustigt ut hehe, vid en första anblick såg det nästan ut som att jag red barbacka :P

Blev tyvärr ingen bättre bild än den här.

Vi plockade fram hinder så vi hade två hinder på ena långsidan, innanför spåret, och två hinder på diagonalen(som en kombination)
Det var jättelängesen jag hoppade men jag var taggad!

Vi började med uppvärmning i alla gångarter, PG var lite seg men när han väl kommit in i galopp så gick det helt okej, men jag fick komma ihåg att driva ;) Till en början hoppade vi på långsidan, tre travbommar och sen ett litet hinder som vi hoppade i trav. Sen travade vi över bommarna och fattade galopp före det lilla hindret.

I andra varvet ändrade vår ridlärare så att de tre bommarna blev en oxer istället, så då kom vi i galopp på det lilla hindret och sen över oxern. Så himla kul! Jag kände att PG "sög" mot hindren, men jag glömde inte bort drivningen för det hehe. Sen hoppade vi kombinationen på diagonalen ett par gånger.

Till sist så satte vi ihop en liten bana, först de två hindrena på långsidan och sen de på diagonalen i galopp. Först när jag skulle rida så blev det ingen bra galoppfattning, så jag la en volt och sen gasade mera och då gick det ;) Sen var det inga problem att hålla igång, bara att driva och styra. Det var så sjukt kul! Hade "jättehög" puls efteråt, var så sjukt taggad! Tror att kära PG kände det också :) Kort sagt, en väldigt rolig hopplektion, och PG rider jag gärna igen. Nu har jag tagit ett bad och ska gå och lägga mig. God natt! /Emma

Inga kommentarer: