fredag 22 maj 2009

Hästporträtt: Cicorius

Elsa berättar...

Cicorius (kallas för Sickan)
född: 1992
ras: svenskt halvblod/nordsvensk
uppstallad: Österlens ridklubb
Var träffades vi? Min första sommar på Österlens ridklubb fick jag rida honom för första gången. Efter det blev han min favorithäst!

Sickan är en duktig och en mycket väl utbildad häst. Han kan vara väldigt pigg och stark men supersnäll. Han är en duktig voltigehäst. Han är jättefin i dressyren och pigg men duktig i hoppning. Han är en riktig kvalitetshäst.


När vi skulle bestämma hästar första dagen på ett ridläger, önskade jag inte Sickan. Jag ville ha någon häst som jag brukade ha, någon lugn och snäll. På den tiden vågade jag inte så mycket. Men ridläraren och alla andra tyckte att jag skulle prova Sickan. Jag ville, men ändå inte. Hade hört att han skulle vara jättepigg och jättestark. Så först ville jag inte, men alla lyckades övertala mig. Tack säger jag bara nu! Han var en fantastisk häst. Jag gillade han direkt. Jag var lite rädd när jag red honom, men han var underbar. Fattade allting direkt och var så fin. Jag kommer ihåg det dressyrpasset. Han var underbar!
Dagen efter det fick jag honom också, fast det var uteritt. Han var piggare än piggast så det gick inte så bra. Vi orsakade att en annan tjej ramlade av...
Sen tog jag någon eller några privatlektioner med honom. Efter den sommaren har jag inte ridit honom. Ska kolla om jag kanske kan hyra honom i sommar.
Saknar denna underbara häst!
Tyvärr hittar jag inte fler bilder på honom. Men jag ska kolla lite till. Annars kanske jag kan fota honom i sommar.

// Elsa

2 kommentarer:

Alma sa...

Sööööööt

Elsa sa...

Hihi aa vet :D