måndag 18 maj 2009

Elsas första inlägg

Hejhopp!
Detta är mitt första inlägg...
Men jag kan ju börja berätta lite om mig själv ;) Jag är en 15-årig tjej som älskar hästar. Har hållt på med hästar sen jag var liten. Har ridit på olika ridskolor i Stockholm ända tills jag flyttade till Malmö. Då började jag på Malmö ridklubb. Men sen gick jag bara mer och mer över till privathästar. Har haft två medryttarhästar innan och nu vill jag ha en ny. Den första hette Smurfen och var en travare innan hon blev "omskolad" till ridhäst. Hon var ett fantastiskt varmblod som jag älskade. Tyvärr gick hon bort i december 2008.
Den andra jag hade var en unghäst. Peppe hette han. En stor riktigt maffig och läcker welch cob, maxad D-ponny. Han var en riktigt liten buse. Han kastade av mig en gång när jag skulle prova rida barbacka på honom. Så kan det gå om man provar när hästen kanske aldrig blivit riden utan sadel! Han blev tyvärr såld för tre veckor sedan. Så nu letar jag ny, igen!
Hon som ägde Smurfen letar foderhäst, och när hon har skaffat en ska jag bli medryttare till den (om kemin stämmer). Jag hoppas verkilgen hon hittar någon snart. Men hon verkar ha hittat någon intressant. Hoppas på den!

På sommrarna brukar jag föresten gå på ridläger och har hyrt häst på Österlens ridklubb. En jättebra ridskola!

Har föresten en katt. Han heter Bamse och är världens goaste katt!
Det var allt för mig nu, får väl se när jag har nått kul att skriva :)
Ha det bra,

/ Elsa

Här kommer föresten två bilder. Den första är Smurfen och den andra är Peppe.


Inga kommentarer: