torsdag 21 maj 2009

Hästporträtt: Red Lady

Emma berättar...
Red Lady

sto
född: ?
härstamning: vet inte
Var träffades vi? Jag träffade Red Lady på ett ridläger i Halland år 2005, hon var min lägerponny hela veckan lång :)

På Red Lady lärde jag mig allt ordentligt om man säger så. Första dagen såg jag mest på när stallpersonalen sadlade och tränsade, men i slutet av veckan gjorde jag allt själv utom att spänna sadelgjorden det sista!


Avramlingar: Jag ramlade av Red Lady två gånger, en gång när vi var i skogen, jag skulle räcka över min ryggsäck till en kompis och tänkte inte på att hon kunde bli rädd för något som plötsligt flög förbi bakom henne... Stiglädret gick sönder och jag hade kvar stigbygeln på foten när jag landade. Det gick bra men jag blev lite skakad, det var ju andra gången någonsin jag ramlade av! (Första gången var dagen innan). Andra gången jag ramlade av Red Lady var när vi hoppade i paddocken. Vi travhoppade två små hinder som bestod av enkla bommar på hinkar. Så när vi tagit oss över det första och ska hoppa det andra kommer instruktören farandes och Red Lady gasar iväg! Och eftersom jag inte hade någon höjdarbalans så drattade jag av och slog i höften ordentligt. Hade ont i hela kroppen sen, hur länge som helst kändes det som. Säkert en vecka eller så :/



Speciell händelse: Red Lady var den första hästen jag galopperade på! Och sista dagen på ridlägret, sista gången jag gick in i stallet, så gnäggade hon till mig. Gumman, sista gången vi sågs... Det kändes sorgligt!

//Emma

Inga kommentarer: