fredag 12 juni 2009

Terminens sista ridlektion: Bozo

Sorgligt men sant var det i onsdags dags att åka till stallet för terminens sista ridlektion. De senaste lektionerna har gått superbra, och jag har lärt mig jättemycket (och fått massor av beröm hehe). Vid uppropet fick jag dock en överraskning: Ponnyn Bozo! Jag har bara ridit honom en gång, för säkert ett år sedan. Han har en av de mest obekväma sadlar jag någonsin suttit i, men bortsett från det (och att han är ganska skumpig) så är han en ambitiös häst som är trevlig och rolig att rida (inte lika rolig i boxen nej..).
Nåväl, in och borsta, sadla och tränsa. Efter en sockerbit inbillar jag mig att han blev lite gladare.



Ut till ridhuset, upp och hoppa, skritta ut en sväng och sen tillbaka till ridhuset. Där fick vi veta att vi skulle rida kadrilj, hoho :)
Spännande att hålla avstånden rätt, men Bozo pinnade på bra och skötte sig utmärkt.


//Emma

Inga kommentarer: