tisdag 9 juni 2009

Klubbtävling i hoppning!

Idag var det dags att tävla, nationaldagen till ära! En bana på 30-40 cm som jag och min favoritpålle Kavaljer skulle hoppa.
Klockan åtta steg jag upp, åt frukost och klädde på mig. Kavajen tog jag fram kvällen innan för att inte glömma.
Sen bar det av i full fart mot stallet.
vid samlingen (klockan nio) fick jag veta att jag var andra startande i första gruppen. Efter att vi gått banan hade jag en sisådär fem minuter på mig att fixa hästen. Som tur var hade Hedvig som skulle hoppa honom i gruppen efter, och Elin gjort i ordning honom åt mig så jag kunde koncentrera mig på min egen utrustning haha :)
Ut på banan och rida och hoppa fram! Det var jättekul såklart men gissa om jag blev trött :s Kändes rätt bra att jag skulle starta tvåa då jag kände mig så trött haha! Nåväl, jag red direkt efter klubbens ordförande, och till min stora glädje kom vi runt felfria. Min och Kavaljers tredje rosett tillsammans.
Resten av dagen ägnade jag mig åt att fotografera de andra ekipagen, samt att ha riktigt kul på Gladös 20-årsjubileum!
//Emma

Inga kommentarer: