onsdag 10 juni 2009

Magnolia

Hejsvejs!
Idag började min dag konstigt... men nu kan vi tala om igår!
Jag följde med Alma till stallet för hon skulle rida. Första gången på nästan 6 veckor som jag var i ett stall. Jag visste bara att det var sista gången hon skulle rida, så jag ville följa med. Man brukar ju ha något roligt avslut på terminen och det skulle vara hopptävling! Det tyckte jag lät roligt.
När Alma hade ridit sin runda tyckte jag att det såg bättre ut för henne än för de andra. Men sen kom den hästen som alltid vinner hopptävlingar, så han van så klart. Jag har inte sett eller hört en enda hopptävling där han inte har vunnit. Tvåa kom sedan en tjej som red en häst som var mycket utbildad i hoppning. Hon red rundan väldigt fort. Men Alma kom trea. Det var jättebra. Grattis till Alma och hästen Magnolia! (Jag tyckte att Almas felfria runda såg bäst ut, så klart! ;))
Åh, jag vill också rida. Jag vill också tävla, det var så länge sen.
Men snart sticker jag till Malta. Jag längtar så mycket!

Ha det bra allihopa :)
/Elsa


Alma och Magnolia efter hopptävlingen

Inga kommentarer: