onsdag 24 juni 2009

Hoppkurs!!

Äntligen kväll och snart dags att gå och lägga sig efter en intensiv dag i stallet. Jag har varit på två hoppkurser förut i stallet, i vintras och i somras, och gissa vilken häst jag ridit då? Kavaljer såklart!

Dagens första pass red vi ute i solen, oj vad varmt det var! Idag har verkligen sommaren kommit känns det som! Vi började med lite markarbete bestående av tre bommar på voltspåret för att känna av hästarna. Jäklar vad Kavaljer var pigg! Det var verkligen roligt.


Andra passet hade vi hoppning såklart! Jag fick ta Alexas (en haflinger) sadel för att slippa Kavaljers fina dressyrsadel. Sadeln var jätteskön på Kavaljer iaf, trevlans. Ida (vår instruktör) lät oss bygga en bana av fyra hinder stående på medellinjen. ungefär såhär:"\ / \ /" fast med myyyyycket större vinkel mellan hindrena :) Jätteroligt att hoppa tyckte både jag och Kavaljer, och efter att Ida manat på oss lite gick det riktigt fort. Kavaljer var igång och taggad, och det var jag också!
Jag ser verkligen fram emot morgondagen! Idag var även första gången jag ridit med kameran i ridbyxorna och filmat från hästryggen, mycket spännande ;) Fick tyvärr ingen film på när jag red, men kan lägga in en snutt på Annelie som hoppade på fina Cefalon. Jag som filmat från Kavaljers rygg såklart ;)



Dags att börja tänka på refrängen... God natt och förhoppningsvis kommer en uppdatering imorgon också!
Kramar Emma

Inga kommentarer: